• BodyPump

    BodyPump on vuonna 1991 kehitetty levypainoja hyödyntävä ryhmäliikuntamuoto. Tänä päivänä BodyPumppia voi harrastaa jo yli 70 maassa ja kymmenellä tuhannella kuntosalilla.

    Kalorikulutus:

    300 – 600 kcal

    BodyPump-harjoitukset kestävät noin 60 minuuttia ja sisältävät kahdeksalle eri lihasryhmälle tarkoitettua harjoitusta. Harjoittelu tapahtuu musiikin tahdissa, ja osallistujat saavat itse valita käyttämänsä painot omien tavoitteidensa ja kuntonsa mukaan.

    Päätavoitteena BodyPumpissa on lihaskunnon kehittäminen useiden toistojen avulla.

    BodyPump perustuu kaavaan, jonka mukaan pienillä painoilla tehdyt suuret toistomäärät väsyttävät lihaksia kehittäen niitä. Aloittelijan onkin ehkä syytä aloittaa pelkällä painotangolla ja lisätä siihen painoja vasta kun tuntee sen olevan tarpeen. Aloittaminen kannattaa myös tehdä hitaasti, joten yksi tai kaksi kertaa viikossa on riittävä tuntimäärä.

    BodyPump – kalorikulutus

    BodyPump kuluttaa tunnissa intensiteetistä, liikkujan koosta ja sukupuolesta riippuen 300 – 600 kcal.

    Alla video BodyPumpista:

    Jos tiedoissa on virheitä tai puutteita, voit raportoida niistä meille TÄSTÄ.